top of page
silhouette-group-worker-civil-engineer-safety-uniform-install-reinforced-steel.jpg

Slimmer ondernemen in de bouw!

Ondernemen in de bouw is uitdagend. Je agenda ontploft drie keer per week, die telefoon staat nooit stil en voor elke mail die je stuurt krijg je er twee terug. Terwijl je ook nog eens op je werven moet langsgaan. Maar … het kan beter. Echt. Hoe, dat krijg je hier te horen.

Eerst … waar help ik je mee? 5 bouwstenen

digitale werkuren bijhouden

Jouw bedrijf en de processen is net als een installatie waar je regelmatig onderhoud moet op doen. 

Jij bent  bouwondernemer zoals tuinaanlegger, schrijnwerker, dakwerker, HVAC-specialist, aannemer, decorateur, zwembadbouwer, .... en werkt met onderaannemers of maximum 20 personeelsleden. 

​

  1. Opstarten: hoe geraken jij en je team snel ingewerkt in nieuwe software en hoe werk je daar efficiënt mee?

  2. Opleiding: de oplossing hoeft niet altijd digitaal te zijn. Als coach help ik je groeien als ondernemer.

  3. Analyse van je digitale tools: hoe werk je vandaag digitaal en op welke manier kan dat beter? Past mijn software nog bij mijn bedrijf en processen? 

  4. Automatisatie en integratie: welke tools of software zijn voor jou interessant en hoe laten we alles moeiteloos samenwerken?

  5. Opvolging en finetuning : je manier van werken bijsturen, is een geleidelijk proces. Een muur bouwen doe je ook steen voor steen.

​

Onze werkwijze in 3 concrete stappen!

1

Een persoonlijke verkenning

Tijdens een eerste gesprek leer ik jou en je bouwbedrijf beter kennen. We bespreken jouw behoeften en wensen om slimmer te ondernemen en bieden praktische oplossingen om jouw bedrijf efficiënter te laten werken. Dan heb je nog de keuze om hier zelf mee aan de slag te gaan of dit samen met Slimmer Ondernemen te doen.

2

Opmaak van een
plan

Zonder blauwdruk van een architect een huis bouwen is meestal geen goed idee. Nadat we duidelijke doelen benoemd en gedefinieerd hebben, maken we daarom ook een plan op. Zo weten we waar we naartoe werken. Tijdens de uitvoering ligt de focus op optimalisatie, opleiding en overdracht zodat je slimmer onderneemt in minder tijd.

3

Digitale optimalisatie voor extra efficiëntie

Nog meer tijd vrijmaken? Dat kan! In elk bedrijf zijn er kansen om slimmer te werken. We bekijken welke bestaande of nieuwe koppelingen en tools jouw processen stroomlijnen. Het resultaat? Een betere klantenopvolging, een gestroomlijnde boekhouding of een geoptimaliseerde planning in minder tijd.

Na onze samenwerking;

✔ Heb je orde en overzicht in jouw bedrijf

✔ Is je financiële administratie tiptop in orde

✔ Voel je je productiever dan ooit

✔ Zijn stress en overweldiging aanzienlijk verminderd

✔ Heb je weer tijd voor jezelf, je gezin en je vrienden en hobby's

slimmeroondernemen voor minder stress
  • Waar kan je mij bij helpen?
    Met mijn diensten focus ik op 3 bouwstenen naar meer succes : 1. Communiceer helder en duidelijk jouw aanbod en offerte via allerlei kanalen (website, mail, WhatsApp, Messenger, ...) 2. Vlekkeloze planning 3. Efficiënte facturatie en boekhouding Met 8 jaar werkervaring bij Teamleader ben ik een expert die jouw Teamleader gebruik kan optimaliseren. Sinds 9 jaar werk ik met Exact Online en ook daar kan ik je helpen efficiënter werken. Buiten deze 2 specifieke software tools heb ik een héél uitgebreide bibliotheek van andere software tools. Steeds met een goede support, waar gebruiksvriendelijkheid en communicatie belangrijk is en financieel stabiel bedrijven. Nauw daaraan verbonden is ook een professionele mailbox installeren en opleiding geven, professionele domeinnaam, weg van een @telenet.be of @proximus.be mailbox, training geven en aanleren digitalisatie, 1-op-1 sessies.
  • Wat zit niet in onze dienstverlening?
    Copywriting, administratieve hulp, websites maken, social media berichten posten, bonnetjes overtypen of boekhouding voeren. Daarvoor heb ik partners in mijn netwerk. Mijn netwerk komt uit mijn 20 jaar ervaring in IT, software, CRM, webhosting, accountants (Exact & Bizzcontrol) en recent ook BNI. Ik ben lid van BNI Maxima die op dinsdag vergaderen in Vinoscoop, een groep gepassioneerde vakmensen uit allerlei sectoren.
  • Wat heb ik nodig om met jou van start te kunnen gaan?
    Iedereen is welkom, maar we boeken sneller vooruitgang als je: Een website hebt. Gebruik maakt van een smartphone met digitale agenda. Jouw werkuren digitaal bijhoudt of wil gaan bijhouden. Geen schrik hebt om af en toe via online meetings samen te werken Facturen opstelt in Word of een gelijkaardig programma
  • Kan jij mij helpen bij e-facturatie (verplicht vanaf 2026)?
    Zeker. Ik organiseer 1-op-1 sessies en workshops of biedt online documentatie aan over de veranderingen en de voordelen van e-facturatie. Ik help ondernemers zoals jij bij het selecteren van een geschikte e-facturatieplaftorm (of -software) dat meteen ook voldoet aan de vereisten van de Belgische wetgeving. Vervolgens begeleid ik jou bij de installatie, configuratie en integratie van dit systeem met je bestaande boekhoudsoftware. Deze dienstverlening is tijdelijk 120% fiscaal aftrekbaar sinds februari 2024 tem december 2027. Lees er hier meer over.
  • Waarom zou ik voor een professionele mailbox kiezen?
    Er zijn verschillende redenen waarom je kiest voor een professionele mailbox en domeinnaam in plaats van een gratis variant zoals @telenet.be, @skynet.be of gmail.com of hotmail.com. Kortom, het gebruik van een professionele mailbox en domeinnaam biedt je bedrijf vele voordelen, waaronder een professionele uitstraling, imago, betrouwbaarheid, aanpassingsmogelijkheden, beveiliging, privacy en schaalbaarheid. Het is een investering die kan bijdragen aan het succes en de groei van je bedrijf. De switch en behoud van je mail historiek naar een professionele mailbox is heus niet zo duur en een rompslomp, ik help je daarbij!
  • Bied jij enkel betalende software pakketten aan?
    Nee hoor, ik adviseer en implementeer ook veel gratis softwarepakketten. Wat het beste past in jouw bedrijfsstrategie, dat is wat telt.
  • Verdien jij commissie op de software die ik door jou aanbevolen krijg?
    Bij sommige partners krijg ik een inderdaad een commissie, maar dat is nooit een drijfveer. Ik stel alleen tools voor als ze passen bij jouw doelstellingen en dan nog krijg je voldoende keuze. Je krijgt altijd eerlijk advies. Het is alleen een mooi voorbeeld van hoe slim ondernemen eruit kan zien. Wees gerust, daarvoor ga ik mijn boterham niet beleggen met zalm in plaats van kaas.
  • Zijn er mogelijkheden om gegevens uit te wisselen tussen verschillende software?
    Zeker, maar alles hangt af van wat jij wil bereiken en wat daarvoor de meest efficiënte oplossing is. Het is alleszins de bedoeling dat alle tools goed op elkaar afgesteld zijn, (automatisch) samenwerken en jou tijd besparen. We houden daarbij zeker ook rekening met wat jij nu al in jouw bedrijf gebruikt en hoe je met jouw boekhouder samen werkt.
Slimmer ondernemen

Meer dan 200 personen slimmer leren werken!

Ik ben heel blij!

website bouwen
Tips voor aannemers

Ik ben heel blij nu jij mij helpt in mijn administratie en bedrijf. Ik voel me er ook rustiger bij en heb meer tijd voor mijn familie. Dankzij jouw steun kan ik perfect mijn administratie en planning in goede banen leiden en top dat je inspireerde tips voor aannemers deelt!

​

Patrick H. - Zaakvoerder ATH

Ze begreep mij direct!

bedrijfs agenda digitaliseren
Bouwbedrijf ondersteunen

Nadat mijn vorige website bouwer me in de steek liet hielp Daisy me met het opbouwen van mijn website. Ze had weinig woorden nodig om mijn vakmanschap te begrijpen en te vertalen naar mijn website. We gaan in de toekomst nog samen-werken om mijn agenda en administratie te digitaliseren

​

Reinoud F. - Zaakvoerder 't Vrije Vuur

Til je onderneming naar een hoger niveau!

36 kwartalen

Al 9 jaar geen
kwartaalstress meer.

+270 ondernemers

Deden inspiratie op dankzij
onze online webinars.

+15 jaar ervaring

In verkoop, relatiebeheer en professionals helpen opstarten.

bottom of page