
Slimmer ondernemen in de bouw!
Ondernemen in de bouw is uitdagend. Je agenda ontploft drie keer per week, die telefoon staat nooit stil en voor elke mail die je stuurt krijg je er twee terug. Terwijl je ook nog eens op je werven moet langsgaan. Maar … het kan beter. Echt. Hoe, dat krijg je hier te horen.
Eerst … waar help ik je mee? 5 bouwstenen

Jouw bedrijf en de processen is net als een installatie waar je regelmatig onderhoud moet op doen.
Jij bent bouwondernemer zoals tuinaanlegger, schrijnwerker, dakwerker, HVAC-specialist, aannemer, decorateur, zwembadbouwer, .... en werkt met onderaannemers of maximum 20 personeelsleden.
​
-
Opstarten: hoe geraken jij en je team snel ingewerkt in nieuwe software en hoe werk je daar efficiënt mee?
-
Opleiding: de oplossing hoeft niet altijd digitaal te zijn. Als coach help ik je groeien als ondernemer.
-
Analyse van je digitale tools: hoe werk je vandaag digitaal en op welke manier kan dat beter? Past mijn software nog bij mijn bedrijf en processen?
-
Automatisatie en integratie: welke tools of software zijn voor jou interessant en hoe laten we alles moeiteloos samenwerken?
-
Opvolging en finetuning : je manier van werken bijsturen, is een geleidelijk proces. Een muur bouwen doe je ook steen voor steen.
​
Onze werkwijze in 3 concrete stappen!
1
Een persoonlijke verkenning
Tijdens een eerste gesprek leer ik jou en je bouwbedrijf beter kennen. We bespreken jouw behoeften en wensen om slimmer te ondernemen en bieden praktische oplossingen om jouw bedrijf efficiënter te laten werken. Dan heb je nog de keuze om hier zelf mee aan de slag te gaan of dit samen met Slimmer Ondernemen te doen.
2
Opmaak van een
plan
Zonder blauwdruk van een architect een huis bouwen is meestal geen goed idee. Nadat we duidelijke doelen benoemd en gedefinieerd hebben, maken we daarom ook een plan op. Zo weten we waar we naartoe werken. Tijdens de uitvoering ligt de focus op optimalisatie, opleiding en overdracht zodat je slimmer onderneemt in minder tijd.
3
Digitale optimalisatie voor extra efficiëntie
Nog meer tijd vrijmaken? Dat kan! In elk bedrijf zijn er kansen om slimmer te werken. We bekijken welke bestaande of nieuwe koppelingen en tools jouw processen stroomlijnen. Het resultaat? Een betere klantenopvolging, een gestroomlijnde boekhouding of een geoptimaliseerde planning in minder tijd.
Veelgestelde vragen - Slimmer Ondernemen
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
- 06
- 07
- 08
Meer dan 200 personen slimmer leren werken!
Efficiënter organiseren!
De sessie over de nieuwe tijdregistratie heeft het team aan het denken gezet over de waarde van hun tijd in pre-sale fase. De strategische ervaring van Slimmer Ondernemen biedt ons nu de mogelijkheid om de pre-sale fase efficiënter te organiseren, overzicht te behouden en de kost te meten.
​
Jürgen d. H. - Zaakvoerder Arcoon BV
Totaalaannemer en
interieurarchitectenbureau
Absoluut goede ervaring !
Daisy heeft ons geholpen met het automatiseren van het opvolging en planningsproces van onze onderhouden.
Het optimaliseren van onze Teamleader en het uitzoeken en koppelen van een planningsprogramma.
Daisy is bekwaam, meedenkend , reageert snel, vlot om mee te handelen en aangenaam om mee te praten.
​
Tom B. - Zaakvoerder Bleys woningventilatie





